Użytkowanie instalacji LPG w zimie

Zimą kiedy mamy do czynienia z podwyższoną wilgotnością powietrza i ujemnymi temperaturami szwankować nam może układ zapłonowy, układ paliwowy czy też sam rozruch. Przed zimą należy dokonać przeglądu wszelkich wiązek elektrycznych, gdyż nawet najmniejsze nieszczelności w izolacjach, które nie były dokuczliwe w lecie, zima mogą dać o sobie znać. Szczególną uwagę należy zwrócić na świece i przewody wysokiego napięcia. Maleje także pojemność akumulatora, stąd problemy z porannym odpaleniem auta.

Aktualna pogoda sprzyja także utlenianiu się i korozji styków elektrycznych. Warto też podczas zwykłego przeglądu instalacji LPG poprosić serwisanta o sprawdzenie wiązek od instalacji gazowej. Nie powinniśmy zapłacić za to zbyt dużo, gdyż sama czynność nie zajmuje wiele czasu.

Silnik zasilany LPG mierzy sprawność działania układu zapłonowego. Jest to związane z większymi napięciami generowanymi w układzie zapłonowym w czasie pracy na gazie, co z kolei wynika z większej rezystancji mieszanki gazowo-powietrznej w porównaniu z benzynową. Pamiętajmy też, że w zimie silnik dłużej pracuje na tzw. ssaniu i przełączenie na gaz następuje z opóźnieniem. W związku z tym, powinniśmy mieć zawsze ok 1/4 zbiornika benzyny, by uniknąć przykrych niespodzianek.

Najbardziej wrażliwymi na zanieczyszczenia elementami gazowych systemów zasilania są wtryskiwacze oraz parowniki (reduktory). Regularna wymiana filtrów (fazy ciekłej i gazowej) zapobiega zanieczyszczaniu listwy wtryskowej. Oleiste frakcje odkładają się w przewodach gazowych, którymi przechodzi odparowany gaz. Niskie temperatury powodują, że zanieczyszczenia te tężeją i stąd mogą być problemy w pracy reduktora i ruchomych elementów listwy wtryskowej.